پیش از این اگر می‌خواستید بلیط هواپیما بخرید یا هتل رزرو کنید و به سفر بروید، باید به سراغ یکی از آژانس‌های مسافرتی می‌رفتید و با راهنمایی مشاوران آن آژانس از میان گزینه‌های محدودی که در اختیار شما گذاشته می‌شد یکی را انتخاب می‌کردید.

مثلا اگر قصد زیارت و سفر به مشهد را داشتید، در یکی از آژانس‌های مسافرتی از مشاور آژانس درباره‌ی قیمت بلیط هواپیما مشهد و قیمت هتل مشهد می‌پرسیدید و او از بین آن هتل‌های مشهد که با آن آژانس طرف قرارداد هستند بهترین و ارزان‌ترین هتل مشهد را به شما پیشنهاد می‌داد. برای خرید بلیط هواپیما مشهد هم می‌توانستید در بازه‌ی زمانی محدودی که آژانس اطلاعات آن را داشت، بهترین روز را برای خرید بلیط هواپیما مشهد پیدا کنید و امیدوار بودید که بخت با شما یار باشد و بتوانید بلیط ارزان مشهد پیدا کنید. تازه اگر مقصدتان شهری خارجی بود و مثلاً می‌خواستید بلیط استانبول، یا بلیط دبی یا بلیط حتی مقصدهای دورتر مثل بلیط مسکو یا بلیط پاریس یا شهرهای دورتر را بخرید، حق انتخاب‌تان از میان گزینه‌های رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما از این هم محدودتر بود. و بعید بود که بتوانید به‌راحتی بلیط ارزان هواپیما پیدا کنید یا هتل ارزان رزرو کنید و شاید شما هم مثل خیلی‌های دیگر به‌کل از سفر پشیمان می‌شدید.

اما امروز که اینترنت به خانه‌های ما آمده و همه‌ی ما به‌راحتی به خدمات آنلاین مختلف در کارهای روزمره دسترسی داریم، خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل دیگر زحمت زیادی ندارد و از همان پشت میز کارمان یا از خانه می‌توانیم به‌راحتی آب خوردن و با چند کلیک ساده خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل را انجام دهیم.

این اتفاق تأثیرات پیدا و پنهان زیادی دارد و مهم‌ترین آن‌ها آسان‌ شدن برنامه‌ریزی سفر و اقدام به سفر است. این تغییر روش خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل از حالت سنتی به حالت آنلاین یک تأثیر مهم دیگر هم داشته و آن کاهش یافتن هزینه‌های سفر ما است. در شیوه‌ی سنتی برنامه‌ریزی برای سفر و خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل حتی در بزرگ‌ترین آژانس‌های مسافرتی هم گزینه‌های محدودی در اختیار داشتید و باید از میان این گزینه‌ها یکی را انتخاب می‌کردید. اما در خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل به‌صورت آنلاین گزینه‌های بی‌شماری برای انتخاب دارید که هر لحظه تغییر می‌کنند و هر لحظه می‌توانید به‌سادگی یک کلیک و بدون نیاز به مشاور این گزینه‌ها را با هم مقایسه کنید و بهترین قیمت و بهترین کیفیت را برای سفرتان پیدا کنید.

زورق، که هفت سال است خدمات آنلاین خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل ارائه می‌کند، نمونه‌ی گویای این تحول است. وب‌سایت ساده‌ی زورق به شما این امکان را می‌دهد که به‌راحتی از میان 1000 شرکت هواپیمایی و 400 هزار هتل در سراسر دنیا انتخاب کنید و با خیال راحت آنلاین خرید خود را انجام دهید. زورق پس از خرید هم با تضمین‌های مختلفی، مثل رسید قطعی خرید بلیط هواپیما و رزرو آنلاین هتل، کنسلی آنلاین خریدها، تضمین قیمت بلیط هواپیما چارتر، تضمین حضور در لیست پرواز بلیط هواپیما چارتر، و تضمین خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل، شما را از هر جهت مطمئن می‌سازد. زورق همچنین با استفاده از اپلیکیشن زورق، که هم برای گوشی‌های اندروید و هم گوشی‌های آی. اُ. اس. به‌رایگان در دسترس است، امکان خرید بلیط هواپیما خارجی و داخلی و رزرو هتل را به جیب شما می‌آورد تا هر کجایی که باشید به‌راحتی بتوانید بهترین قیمت‌ها و بهترین کیفیت‌ها را پیدا کنید و به‌آسانی و با اطمینان بلیط هواپیما برای مقصد بعدی یا اتاق هتل ارزان در آن‌جا را با گوشی‌تان بخرید و رزرو کنید. کانال تلگرام زورق، و صفحه‌های زورق در شبکه‌های اجتماعی هم شما را از پیشنهادها و جشنواره‌های تخفیف زورق باخبر می‌سازند.

می‌پرسید همه‌ی این‌ها چه ربطی به سلامتی دارند؟ خب بگذارید تأثیری را که خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل به‌صورت آنلاین در جامعه برجای می‌گذارد، کمی دقیق‌تر بررسی کنیم و نگاهی به اثرات غیرمستقیم آن بیاندازیم. خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل به‌صورت آنلاین در مجموع سفر را آسان‌تر کرده است و حق انتخاب‌ ما برای مقصد سفر و نحوه رسیدن به آن مقصد را بالا برده است. پس با روی آوردن جامعه به خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل به‌صورت آنلاین جامعه‌ی ما بیش‌تر سفر خواهد کرد و تعداد سفرهایش در سال افزایش خواهد یافت.

این اتفاق چند اثر به‌دنبال خواهد داشت. از یک سو سفر از جهت‌های مختلف بر سلامتی ما تأثیر می‌گذارد. ثابت شده است که سفر تفریحی به قصد استراحت، به‌ویژه اگر به جایی نزدیک دریا باشد، قوای احساسی ما آدم‌ها را بالا می‌برد و موجب می‌شود که نسبت به دیگران و خودمان مهربان‌تر باشیم. پیاده‌روی‌ها و ورزش‌های مختلفی هم که در سفر انجام می‌دهیم به تناسب اندام و سلامتی جسمی ما کمک می‌کنند. تجربه‌های جدید و دیدن ناشناخته‌ها هم باعث کاهش استرس‌های ما می‌شود، و استراحت حین سفر هم موجب تجدید قوای ازدست‌رفته. در سفر روحیه‌ی شما بهتر می‌شود و اگر با دوستان‌تان یا همسر یا خانواده به سفر می‌روید روابط‌تان با آن‌ها تقویت می‌شود و شکل بهتری به خودش می‌گیرد. همچنین در سفر با آدم‌های جدید آشنا و با فرهنگ‌های ناشناخته روبه‌رو می‌شوید، و این باعث می‌شود که روحیه‌ی مدارا در شما ایجاد و تقویت شود.

شاید این‌ها به‌نظرتان بدیهی بیایند، ولی راجر دو، رئیس و مدیرعامل اتحادیه‌ی سفر امریکا، می‌گوید، «تا حالا همه‌ی ما از ارتباط بین سفر و سلامتی حرف می‌زدیم، ولی حالا تحقیقات علمی ثابت کرده‌اند که سفر تأثیر مثبتی بر سلامتی ما دارد.» اما تأثیر سفر به همین‌جا هم ختم نمی‌شود و براساس تحقیقات اتحادیه‌ی سفر امریکا، سفر بر عملکرد حرفه‌ای ما هم تأثیر زیادی می‌گذارد و بعد از برگشتن از سفر بازدهی ما در هر کاری که داریم بیشتر می‌شود و این در کنار پتانسیل کسب درآمد بالاتر می‌تواند به رضایت خاطر بیشتر و سلامتی روحی و جسمی بیشتر منجر شود.

اگر خواندن این مطلب دوباره شما را به هوس سفر انداخته اما از دردسرهای سفر دل خوشی ندارید، یادتان باشد این‌بار که قصد سفر به جایی مثل مشهد را کردید می‌توانید از بین ده‌ها گزینه‌ی بلیط هواپیما مشهد، بلیط ارزان مشهد یا بلیط هواپیما چارتر پیدا کنید و به‌آسانی هر هتلی را که می‌خواهید انتخاب کنید، چه یکی از ده‌ها هتل ارزان مشهد و چندین هتل آپارتمان مشهد باشد چه هتل‌های مجللی مثل هتل درویشی، هتل هما 2 مشهد، یا هتل الماس مشهد. و پس از سفر با روحیه‌ی بهتر و انرژی بیشتر به خانه برگردید و تا مدت‌ها بعد از زندگی خودتان لذت ببرید.

شرکت‌هایی مثل زورق سفر را برای‌مان آسان‌تر می‌کنند، از هزینه‌ی سفر کم می‌کنند و تجربه‌های جدیدی پیش پای ما می‌گذارند. اما زورق فقط به‌دنبال این نیست که امکانات خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل را در اختیار شما بگذارد، بلکه سعی می‌کند راهنمای مطمئن شما در همه‌ی مراحل سفر باشد و در نهایت ایرانی‌ها را با سفر آشتی دهد، تا آسان‌ و بی‌دغدغه فقط چمدان ببندند و راه بیفتند.

با خرید آنلاین بلیط هواپیما، سالم‌تر زندگی کنید

ریپرتاژ زورق




3 سپتامبر 2017 بدون نظر دسته بندی نشده

بلیط هواپیما

player_pic
00:00
00:00
00:00
لیست پخش
دانلود